Brand strategy
Roll-up banners ontworpen voor het geïntegreerde verhaal
We ontwierpen verschillende communicatie-uitingen, van schema’s waarin de structuur wordt uitgelegd, tot het grotere verhaal en de verschillen tussen de geïntegreerde en de normale lijn van producten. Met daarin brochures, methodewijzer en opfrisbeurt voor de website.
De uitgever en het methodeteam hadden al maanden gewerkt en getest om een nieuwe lijn to ontwerpen van producten. Een lijn van producten die het grotere verhaal vertelden op een geïntegreerde manier. Gericht op docenten die juist een overkoepelend verhaal willen brengen en zo leerlingen willen stimuleren om vooral te onderzoeken en niet in hokjes te denken.
Op een heldere manier communiceren wat het geïntegreerde verhaal van Blink Wereld geïntegreerd is. Om zo docenten te overtuigen van de meerwaarde van onderzoekend leren.
Schema hoe je op iteratieve wijze door Blink Wereld heen gaat
We begonnen het proces door te kijken naar welke uitingen we al hadden, hoe verhielden de verschillende producten zich tot elkaar, zowel in print als digitaal ontwerp. Welke kleuren zitten in het palet en hoe communiceren we? Daar eerst grip op krijgen gaf ons het inzicht om te reduceren en keuzes te maken. Zo werd al gauw duidelijk dat de geïntegreerde lijn niet een apart product is maar echt onderdeel van Blink Wereld. Het zorgt ervoor dat een docent opties heeft wanneer hij met wereldoriëntatie aan de slag wil.
Na verschillende sessies met marketeers en uitgevers kwamen we tot de conclusie in welke richting het verhaal moest bewegen. We ontwierpen nieuwe uitingen en hebben in focusgroepen gekeken hoe de reacties hierop waren. Vanuit daar hebben we de boodschap nog verder scherp gekregen en de stijl definitief gemaakt.
Zo heeft de sub-identiteit zijn eigen donker blauwe kleur gekregen met herkenbare elementen uit de overige delen van de bestaande identiteit.
Het frisse groen, gecombineerd met blauw tinten om autoriteit en betrouwbaarheid uit te stralen
De Blink Wereld website is ook vernieuwd, met een pakkende film zodra je binnenkomt. Zodat je direct het verhaal kunt horen of lezen
Naast de printuitingen hebben we ook de digitale ontwerpen onder de loep genomen, zodoende is de website opnieuw vormgegeven. Strakker gemaakt en ontdaan van ruis. Wat overblijft is een uitnodigende, visueel aantrekkelijke website met veel visuals die emotie oproepen.
Een heldere identiteit en sub-identiteit om gericht te communiceren met gebruikers en ze zo optimaal te kunnen bedienen in hun potentiële keus. We verkopen niet, we vertellen het verhaal.
© 2022 Mark Outermans
© 2022 Mark Outermans
© 2022 Mark Outermans
© 2022 Mark Outermans